четвртак, 16. мај 2013.

Čudo se iz čeznje radja

Uporedo sa razvitkom ljudskog drustva razvijale su se i umetnosti.Svoje odusevljenjemzanos i divljenje stvarima koje se tesko i recima mogu opisati,covek je docaravao muzikom i slikarstvom.Zeleci pri tom da kritikuje ljudske elemente koje su nanosile zlo i nepravdu velikom delu covencastva,covek je koristio te umetnosti kao indirektan put.
Do sada nisam pridavala veliki znacaj takvim delima,osobito umetnickim,jer su mi se na izgled,cinila prosta i bez neke narocite ideje,ali kada sam malo vise pridala znacaj umetnosti ona mi se svidela.Mnogo godina sam je proucavala kao kulturu a meni se kroz svo to vreme pojavila zelja da posetim izlozbu predratnih nemackih graficara u Parizu. Za mene je to bilo cudo,ali ipak se cudo iz toliko cežnje i rodilo,tj.ostvarilo.
Moj tata inace poznati beogradski trgovac znao je za moju zelju.Posto sam cetvrti razred srednje skole zavrsila sa odlicnim uspehom on mi je kao nagradu za moje znanje i trud u skoli omogucio da kupim kartu do PAriza i da prisustvujem toj izlozbi.
Na put sam krenula rano ujutru.Sa beogradskog aerodroma stizali su putnici iz raznih zemalja a ja sam radosno cekala kada ce otkucati 10 sati.Posle 15 kratkih a za mene vecnih minuta mogla sam da udjem u avion i da krenem na put ka Parizu.Put je bio dug i naporan,a posle 3 sata sam stigla u grad.Odsela sam u najblizi hotel i cekala vece da odem na izlozbu.
Doslo je vece.Sala u koju sam usla bila je nekako svecana i mirna,a samo u nekim delovima sale culi su se tihi odjeci cipela.Sala je bila velika ukrasena ogromnim slikama zlatnog rama.
Stojim pred jednom slikom.Crte su izvucene naizgled bez ikakvog reda.Iz blizine mi se cini kao da je slika izgradjena poput karikatura kakve srecemo u novinama,ali gledano sa daljine od nekoliko koraka,grafika dobija odredjeni izgled.Slikom dominira jedan debeo covek sa glavom koja je srasla sa trupom.On sedi za stolom sa velikom hrpom nova ispred sebe.Pored stola vuce se dete sa ocima upalim i bez sjaja.Slika govori da je starac ljut na dete i da nece da mu da novac.
Grafika me je odusevila,pogotu njen motiv.Ona nas stavlja na stranu potlacenih i u nama se javlja revolt,tj protivljenje.Vreme nastajanje ove slike datira pre Drugog sv.rata,u doba kada je u Nemackoj radnik bio z teskom polozaju.
Sutradan sam uhvatila prvi let za Beograd.Svo vreme sam bila pod utiskom grafike sa ove izlozbe.O danas,posle toliko godina,ove grafike kruze svetom i bude nemir kod nepravedno potlacenih naroda

Нема коментара:

Постави коментар